sunnuntai 20. joulukuuta 2015

5 PÄIVÄÄ


Joulujoulujoulu... Hassua kyllä, en oo ikinä oikeen tykänny joulusta. En tiiä miksi, kai jotenki ahistaa se pakollinen "läheisyys" kaikkien kanssa jos tiiätte mitä meinaan. Tänä vuonna kuitenkin ootan joulua enemmän kun ehkä koskaan! On vaa niin siistiä nähdä se kokonaan uudesta kulttuurista katottuna. Lisäks nää on katolisia niin seki varmaa vaikuttaa eri perinteisiin jonku verran.

Katukuvassa joulu näkyy täällä kyllä paljon enemmän kun Suomessa. Jotkut vetää joulukoristelun ihan äärimmäisyyksiin haha. Esim yhellä tässä meiän naapurustossa on sellanen valtava juhannussalon näkönen homma jonka ympärillä on pienoiskokosia ihmisiä, en oo kattonu niin tarkkaan mut oletan että Jeesuksen syntymää kuvaavat tyypit siellä on. Mulla ei oo siitä talosta kuvaa mutta tässä jotakin. Mun kameran laturi on ilmeisesti Suomessa joten kyllä, kuvanlaatu on täyttä kuraa. Ärsyttää kun kaikki siistit Vegas-kuvatki on siellä.


Oon kuullu että joulunaika on vaihtareilla kaikkein rankinta ja koti-ikävä iskee helposti. Mulle ei oo kyllä vielä näin käyny, ehkä siks että joulu ei mulle yleensä merkkaa oikeen mitään. Emmätiiä, mutta hyvä näin.

Ihan hassua että tää vuosi on jo melkeen ohi. Muistan kun viime uudenvuoden aikaan liityin meiän vaihtarien whatsapp-ryhmään ja juteltiin iha turhautuneina kui lähtöön on niin pitkä aika. Haha ihan hassua että siitä on nyt vuos. Ja mulla on vähemmän päiviä jäljellä täällä kun sillon oli lähtöön. 😳 
Aika kuluu pelottavan nopeesti.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti